EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ετήσιος προγραμματισμός Ευέλικτης ζώνης του 3ου Δη. Σχ. Βόλου 2014-15

Α΄ τάξη – Εκπ/κος: Βασιλική Πελεκάνου

 

Α΄ Τρίμηνο

Υλοποίηση προγράμματος υγιεινής διατροφής

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να μάθουν για τη σωστή και την υγιεινή διατροφή.
  • Να μάθουν για τα συστατικά των τροφών.
  • Να μάθουν να ξεχωρίζουν τις υγιεινές διατροφές.
  • Να μάθουν ότι η υγεία εξαρτάται άμεσα από τη σωστή διατροφή.
  • Να μάθουν να καταναλώνουν ό,τι είναι πιο υγιεινό και χρήσιμο για την υγεία τους.
  • Να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα τη ς Μεσογειακής μας διατροφής.

Β΄ Τρίμηνο

Υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να εξοικειωθούν με τη συλλογή των πληροφοριών,
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες και ασκηθούν στην παρατήρηση,
  • Να ενισχύσουν τη συλλογικότητα, τον εθελοντισμό και τη συνεργασία,
  • Να προσαρμοστούν στην λειτουργία και τους κανόνες της ομάδας,
  • Να διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσα από τη συζήτηση, την επιχειρηματολογία και την επικοινωνία,
  • Να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος.
  • Να δημιουργήσουν στάσεις, συμπεριφορές και προωθήσουν ανάλογα μηνύματα προς την οικογένεια, τους φίλους, την κοινωνία και τους φορείς της.

Γ΄ Τρίμηνο

Υλοποίηση προγράμματος  κυκλοφοριακής αγωγής

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να μάθουν  να  κυκλοφορούν  με  σχετική  ασφάλεια.
  • Να γνωρίσουν  και  να  συνειδητοποιήσουν  τα  προβλήματα της  κυκλοφορίας.
  • Να ξεχωρίσουν  τις  θετικές  παρεμβάσεις  ( διαβάσεις , σήματα , φανάρια , Τροχονόμοι )  και  τις  αρνητικές  ( έλλειψη  των  παραπάνω  στοιχείων  από  δρόμους  υψηλής  κυκλοφορίας ).
  • Να βρουν λύσεις  σε  πραγματικές  συνθήκες  στην  κυκλοφοριακής  τους  αγωγή.
  • Να οραματισθούν τη  μελλοντική  μορφή  κυκλοφορίας.

Β΄ Τάξη – Εκπ/κος: Χριστίνα Διαμάντη

 

Α΄ Τρίμηνο

Τίτλος  προγράμματος: Πολιτισμός – Η Τέχνη της ζωγραφικής

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να ενθαρρύνει τους μαθητές ώστε να αναπτύξουν την δημιουργικότητάς τους.
  • Να προωθήσει την κριτική σκέψη των εκπαιδευομένων απέναντι στα σύγχρονα πολιτισμικά ιδεώδη, αλλά και την κατανόηση των παρελθουσών πολιτισμικών καταβολών τους.
  • Να αναδείξει τα αισθητικά και ιδεολογικά ρεύματα που διαμόρφωσαν την καλλιτεχνική παραγωγή σε διάφορες εποχές.
  • Να συμβάλλει στην κατανόηση των καλλιτεχνικών πρακτικών στην πρόοδο το χρόνου.
  • Να ενισχύσει την ικανότητα των εκπαιδευομένων να αντιλαμβάνονται τις αλληλεπικαλύψεις μεταξύ των διαφορετικών τεχνών( π.χ. μουσική – θέατρο) της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Β΄ Τρίμηνο

Τίτλος  προγράμματος: «Πολιτισμός – Γνωριμία με τα μουσικά όργανα»

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να γνωρίσουμε από κοντά τα μουσικά όργανα και τη χρησιμότητά τους στη μουσική,
  • Να μάθουμε για ξένους και Έλληνες κλασσικούς μουσικούς και τέλος
  • Να τραγουδήσουμε μελοποιημένα ποιήματα (Ελύτη, Σεφέρη, Γκάτσου και άλλων).
  • Να έρθουν σε επαφή με το έργο μεγάλων δημιουργών της κλασικής μουσικής αλλά και νεότερων ρευμάτων
  • Να γνωρίσουν τις νότες και το πεντάγραμμο
  • Να δειχθεί από τον καθ. Μουσικής ο τρόπος παραγωγής ενός μουσικού φθόγγου από διαφορετικά μουσικά όργανα.
  • Να προχωρήσουν στην αναγνώριση ήχων της καθημερινής ζωής, της φύσης και του περιβάλλοντος και δημιουργία νέων με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων

Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες δημιουργούνται προϋποθέσεις για την καλύτερη ψυχοσύνθεση του ατόμου αλλά και μια βαθιά σχέση με τον κόσμο της μουσικής, που μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά στην απόφαση να μελετήσουν πιο διεξοδικά ένα συγκεκριμένο μουσικό όργανο.

Γ΄ Τρίμηνο

Τίτλος  προγράμματος: «Αγωγή Υγείας – Οι τροφές: Ποιες μας τρέφουν και ποιες μας καταστρέφουν»

Θα ενημερωθούμε από διαιτολόγο – διατροφολόγο σχετικά τη διατροφική αξία των τροφών και δουλεύοντας σε ομάδες θα κατηγοριοποιήσουμε τις υγιεινές και τις βλαβερές για τον οργανισμό μας τροφές.

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της σωστής  διατροφής ως προϋπόθεση για τη σωστή ανάπτυξη τους και τη διατήρηση της καλής τους υγειάς.
  • Να γνωρίσουν και να υιοθετήσουν τα παιδιά σωστές διατροφικές συνήθειες .
  • Να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους για την υγιεινή  διατροφή έτσι ώστε να μπορούν να αντιστέκονται στις αρνητικές επιδράσεις και να παίρνουν αποφάσεις που θα στοχεύουν στην καλή τους υγεία.
  • Να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους για να αλλάξουν τις διατροφικές συνήθειες του οικείου τους οικογενειακού  και φιλικού περιβάλλοντος.
  • Να γνωρίσουν τις ομάδες των τροφών.
  • Να γνωρίσουν τις χρήσιμες και άχρηστες τροφές.
  • Να κινητοποιηθούν οι μαθητές μέσα από τη συνεργατική μάθηση και έρευνα.
  • Να κατανοήσουν ότι η σωστή διατροφή και άσκηση είναι τρόπος και στάση ζωής.

Τάξη: Γ΄ Εκπαιδευτικός: Χαρατσή Ιφιγένεια

 

Α΄ Τρίμηνο

Τίτλος  προγράμματος: «Ανακύκλωση»

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να αποκτήσουν θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον.
  • Να αναγνωρίζουν ποια προϊόντα ανακυκλώνονται και να τα ξαναχρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους.
  • Να κατανοήσουν την έννοια της ανακύκλωσης και πως αυτή συνδέεται με την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση συμμετέχοντας έμπρακτα στην ανακύκλωση.

 

 

 

Β΄ και Γ΄ Τρίμηνο

Τίτλος  προγράμματος: «Μύθοι του Αισώπου»

 

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να εισαχθούν, με βιωματικό τρόπο, τόσο στα μυστικά των μύθων του μεγάλου Παραμυθά, όσο και στις επιστήμες, όπως αυτές παρουσιάζονται στους μύθους του Αισώπου.
  • Να εξοικειωθούν με τον χώρο της βιβλιοθήκης και του διαδικτύου από τους οποίους μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για ό,τι τους ενδιαφέρει.
  • Ο συνδυασμός ποικιλίας μεθόδων προσέγγισης θα βοηθήσει, επίσης, να προσεγγίσουν ευχάριστα ηθικές αξίες ζωής μέσω των μύθων και να συνδέσουν διαφορετικά πεδία γνώσης

Τάξη: Δ΄ Εκπαιδευτικός: Ποδαροπούλου Ανδρονίκη

 

Α΄ Τρίμηνο

Τίτλος  προγράμματος: «Το νερό πηγή ζωής»

Παιδαγωγικοί Σκοποί

Α. Γνωστικοί: Οι μαθητές να γνωρίσουν:

  • τις φυσικοχημικές ιδιότητες του νερού
  • Το τρόπο δημιουργίας του νερού στη γη
  • Το κύκλο του νερού
  • Το ρόλο του νερού στις ανθρώπινες κοινωνίες

Β. Κοινωνικοσυναισθηματικοί:

  • Να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα του νερού για τη φύση και τον άνθρωπο καθώς και τον ιστορικό – πολιτισμικό του χαρακτήρα.
  • Να συνειδητοποιήσουν την εξαιρετική σημασία του νερού ως φυσικού πόρου και ότι τα υδάτινα αποθέματα δεν είναι ανεξάντλητα
  • Να καλλιεργήσουν στάσεις και ευαισθησία για υδατοοικονομία και προστασία του υγρότοπου.
  • Να αναπτύξουν την ικανότητα αντίληψης, για αποφυγή από πιθανά εμφανιζόμενα προβλήματα

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να γνωρίσουν το φυσικό κύκλο του νερού και να εξετάσουν πώς παρεμβαίνει ο άνθρωπος στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του.
  • Να γνωρίσουν την ποικιλία χρήσεων του νερού και την αναγκαιότητά του για τον άνθρωπο.
  • Να γνωρίσουν την έννοια “καλή ποιότητα νερού”.
  • Να γνωρίσουν το κύκλο του νερού από τη φύση – υδραυλικές εγκαταστάσεις – σπίτι.
  • Να ερευνήσουν και να κατονομάσουν τις πιο δαπανηρές χρήσεις νερού στο σπίτι.
  • Να ερευνήσουν και να διατυπώσουν πρακτικές οδηγίες για την εξοικονόμηση νερού στο σπίτι.
  • Να καταγράψουν ποιοι και γιατί έχουν την ευθύνη της διαχείρισης του νερού.
  • Να καλλιεργήσουν στάσεις και ευαισθησία για την υδατοοικονομία.
  • Να ενημερωθούν για την διύλιση του νερού.
  • Να ερευνήσουν τον ιστορικό – πολιτικό χαρακτήρα του νερού (σύνδεση με το τραγούδι, την υγεία, τη ζωγραφική, τη θρησκεία κλπ).
  • Να κατανοήσουν την ιδιαίτερη σημασία του νερού για τους ζωικούς και φυτικούς οργανισμούς.
  • Να γνωρίσουν το φυσικό ρόλο των υγροτόπων.
  • Να καλλιεργήσουν την ευαισθησία για την προστασία του υγροτόπου.
  • Να αντιληφθούν ότι υπάρχει άνιση κατανομή νερού σε διάφορες περιοχές και σε διάφορες χώρες.
  • Να καταγράψουν την προέλευση του νερού που χρησιμοποιείται για άρδευση.
  • Να ερευνήσουν και να καταγράψουν τις αρνητικές επιδράσεις φυτοφαρμάκων και εντομοκτόνων στο περιβάλλον

Τίτλος  προγράμματος: «Ασφαλώς κυκλοφορώ»

 

Στόχοι

Οι μαθητές να γνωρίσουν:

  1. Τι πρέπει να προσέχουν όταν είναι πεζοί.
  2. Πως πρέπει να συμπεριφέρονται στο δρόμο και στο αυτοκίνητο.
  3. Ποιοι είναι οι κανόνες ασφαλείας που πρέπει να τηρούν όταν οδηγούν ποδήλατο, όταν κάνουν πατίνια κτλ.
  4. Τι δηλώνουν τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και
  5. Τι πρέπει να προσέχουν τη νύχτα.

Τίτλος  προγράμματος: «Ελιά-Ελαιόλαδο»

Στόχοι

Οι μαθητές να γνωρίσουν:

  • Τη θρεπτική αξία του ελαιόλαδου, να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες προσεγγίζοντας τη Μεσογειακή διατροφή και αποφεύγοντας το γρήγορο φαγητό.
  • Τις συνθήκες στις οποίες ευδοκιμεί το δέντρο της ελιάς, η ενασχόληση με αγροτικές εργασίες  και η επαφή με τη φύση.
  • Το πόσο σημαντικό ήταν το δέντρο της ελιάς από τα αρχαία χρόνια. Στο σημείο αυτό θα γίνει και σύνδεση με το μάθημα της ιστορίας (αναφορά στους Ολύμπιους Θεούς, στους Ολυμπιακούς Αγώνες, στους νικητές αθλητές που  τους τιμούσαν φορώντας τους στεφάνια φτιαγμένα από κλαδιά ελιάς). Οι άνθρωποι ενέτασσαν το ελαιόδεντρο στη ζωγραφική, στις τοιχογραφίες, στα νομίσματά τους, έγραφαν τραγούδια και ποιήματα για την ελιά, τη θεωρούσαν δέντρο ιερό και σύμβολο ειρήνης και ευημερίας.
  • Να αντιληφθούν οι μαθητές την αξία του ελαιώνα ως ένα ευαίσθητο οικοσύστημα που φιλοξενεί και τρέφει πολλά ζώα  και φυτά, να κατανοήσουν  την αλληλεξάρτηση των ειδών της φύσης ώστε να είναι σε θέση να αποδεχτούν πως είναι χρέος όλων μας να προστατέψουμε το περιβάλλον.

Β΄ Τρίμηνο – Γ΄ Τρίμηνο

Τίτλος  προγράμματος: «Το σπίτι των παιδιών- παιδική επιθετικότητα» (Σε συνεργασία με τον Ο.ΚΑ.ΝΑ.)

Στόχοι

Οι μαθητές να:

  • Αναγνωρίσουν τις αντιλήψεις τους για την επιθετικότητα
  • Να βρουν άλλους τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων τους,
  • Να καλλιεργήσουν την εν συναίσθησή τους για τα συναισθήματα των άλλων
  • Να εμπνευσθούν ατμόσφαιρα ομαδικότητας και ενδιαφέροντος για τον άλλον.

 

Τάξη Ε΄- εκπαιδευτικός  : Στέλλου  Ειρήνη

 

Α΄ και Β΄ Τρίμηνο

 

ΜΗΝΕΣ: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2014

 

Τίτλος  προγράμματος : «Ένας δρόμος …ένα όνομα …μια ιστορία»

Στόχοι

Οι μαθητές:

Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας «Η ζωή στην πόλη» και τη βόλτα στους δρόμους γύρω από το σχολείο στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης τα παιδιά θα ασχοληθούν με την προέλευση της ονομασίας των οδών για να γνωρίσουν πρόσωπα και γεγονότα της τοπικής ιστορίας. Επίσης, θα ασχοληθούν με το πώς ήταν η πόλη πριν από χρόνια στη γειτονιά του σχολείου . Θα αναζητήσουν κτίρια σημαντικά παλαιότερων εποχών και θα τα συγκρίνουν με τη σημερινή τους μορφή .

Α΄ και Β΄ Τρίμηνο

ΜΗΝΕΣ : ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2015

 

Τίτλος προγράμματος : « Δημοτικό τραγούδι , κομμάτι του λαϊκού μας πολιτισμού»

 

Στόχοι

Οι μαθητές:

Με αφορμή το μάθημα της Ιστορίας που αναφέρεται στους Ακρίτες και τα Ακριτικά τραγούδια τα παιδιά θα ασχοληθούν  με τα Δημοτικά τραγούδια για να γνωρίσουν τη λαϊκή μας παράδοση και τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των Δημοτικών τραγουδιών καθώς και το λιτό και περιεκτικό τους λόγο . Θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να αναλύουν το περιεχόμενό τους και να κατανοήσουν ότι τα συγκεκριμένα τραγούδια ήταν τρόπος έκφρασης και δημιουργίας του λαού μέσα από την καθημερινότητά τους .

 

 

 

 

 

 

 

 

Τάξη ΣΤ΄ – Εκπαιδευτικός: Βαρβάρα-Κυριακή Γουσουτίδη

Α΄  Τρίμηνο

Τίτλος προγράμματος :«Ένα ταξίδι στην Ευρώπη».

Στόχοι

Οι μαθητές:

 

  • Να γνωρίσουν τις θάλασσες που περιβάλλουν την Ευρώπη (την ήπειρο όπου ανήκει η χώρα μας), τα κράτη που την αποτελούν και τις πρωτεύουσές τους.
  • Να γνωρίσουν τη θέση των ευρωπαϊκών χωρών μεταξύ τους με γεωγραφικούς όρους, π.χ. νότια της…, βορειότερα από…, κ.ά.
  • Να γνωρίσουν το γεωμορφολογικό ανάγλυφο της ηπείρου, τις κλιματικές της συνθήκες καθώς και την κατανομή του πληθυσμού ανά κράτος.
  • Να γνωρίσουν την πολιτιστική ταυτότητα της κάθε χώρας και τις ομοιότητες-διαφορές με άλλα κράτη.
  • Να γνωρίσουν την προέλευση του ονόματος «Ευρώπη».
  • Να γνωρίσουν τη σημασία της ευρωπαϊκής κοινότητας και τη λειτουργία θεσμικών της οργάνων, όπως το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και το Ευρωπαϊκό Κεντρική Τράπεζα.
  • Να γνωρίσουν τη χρήση του κοινού νομίσματος (Ευρώ}.

Β΄ Τρίμηνο

Τίτλος προγράμματος : «Η σημαία ως εθνικό σύμβολο. Η ελληνική σημαία και οι σημαίες των ευρωπαϊκών κρατών».

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να κατανοήσουν τη σημασία της σημαίας ως εθνικό σύμβολο και με ποιον τρόπο χρησιμοποιείται.
  • Να κατανοήσουν την ιστορική διαδρομή και την ερμηνεία της ελληνικής σημαίας.
  • Να κατανοήσουν σχέση σημαίας και εθνικού ύμνου.
  • Να κατανοήσουν να γνωρίζουν και να αναγνωρίζουν τα παιδιά τις σημαίες όλων των ευρωπαϊκών κρατών

 

Γ΄ Τρίμηνο

Τίτλος προγράμματος : «Η εκκλησία μας και τα κοινά/διαφορετικά γνωρίσματα με τις εκκλησίες βασικών θρησκειών»

Στόχοι

Οι μαθητές:

  • Να γνωρίσουν τα παιδιά τις ομοιότητες και διαφορές που έχει η Ορθόδοξη Εκκλησία ως προς την πίστη και τον τόπο λατρείας με τις Εκκλησίες των καθολικών, των ισραηλιτών και των μουσουλμάνων.

Τέλος, τα προγράμματα της Ευέλικτης Ζώνης υποστηρίζονται από όλες τις εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων του σχολείου -όπου και όταν κριθεί απαραίτητο- μέσα σε κλίμα απόλυτης αρμονίας και συνεργασίας.

Τα θέματα έχουν αντληθεί από την ύλη των ακόλουθων σχολικών βιβλίων της ΣΤ΄ τάξης: Γεωγραφίας, Αγωγής του Πολίτη και Θρησκευτικών.

Log In

Create an account