ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΜΑΣ

ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΜΑΣ

Όλοι εμείς, οι άνθρωποι του 3ου Δημόσιου Δημοτικού Σχολείου Βόλου έχουμε ως όραμα ένα σύγχρονο, ανθρώπινο σχολείο με σημείο αναφοράς το παιδί.
Στην εκπαιδευτική μας φιλοσοφία, τo παιδί δεν είναι αποδέκτης πληροφοριών, αλλά κατασκευάζει τη γνώση δυναμικά αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, ερευνώντας, δοκιμάζοντας ιδέες, ανταλλάσσοντας απόψεις με τους συμμαθητές του, προσπαθώντας να τεκμηριώσει την άποψή του.

Οι παρακάτω αρχές αποτελούν τον «καταστατικό μας χάρτη», συνοψίζουν την εκπαιδευτική μας φιλοσοφία, καθοδηγούν τους εκπαιδευτικούς μας, διαπνέουν το πρόγραμμά μας και κινούν τη συνεχή μας προσπάθεια για εξέλιξη.
Πιστεύουμε, λοιπόν, σε ένα σχολείο, όπου το παιδί:

  • Αναπτύσσεται πολύπλευρα: κοινωνικά, συναισθηματικά, γνωστικά, επιστημονικά.
    Γνωρίζει τον εαυτό του, αξιοποιεί και εξελίσσει τις ιδιαίτερες δυνατότητές του, ενώ παράλληλα βελτιώνει τις αδυναμίες του.
  • Δημιουργεί, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία κάθε επιστήμης, κρίνοντας από μόνο του τα γεγονότα και τα φαινόμενα.
  • Κινείται ασφαλές και ευτυχισμένο, βρίσκοντας τα δικά του ενδιαφέροντα στις σχολικές δραστηριότητες.
  • Είναι μέλος μιας ζεστής, ανθρώπινης σχολικής κοινότητας και όχι ενός απρόσωπου, πολυπληθούς συνόλου.
  • Επικοινωνεί και ανταλλάσσει απόψεις, γνώσεις και εμπειρίες με τους δασκάλους του. Δεν είναι απλά υποχρεωμένο να αφομοιώσει άκριτα κάποιο προκατασκευασμένο σύνολο γνώσεων που εκπέμπει ο εκπαιδευτικός.
  • Εξελίσσεται σε πολίτης του κόσμου: ευαισθητοποιείται στα θέματα του περιβάλλοντος και των κοινωνικών προβλημάτων, μαθαίνει να σέβεται τους άλλους λαούς και τον πολιτισμό τους, χωρίς να χάνει τη δική του ταυτότητα και μοναδικότητα.
  • Γίνεται ο εργαζόμενος του μέλλοντος: είναι τεχνολογικά εγγράμματος, κάτοχος ιδιαίτερων γνώσεων και δεξιοτήτων, δεν φοβάται την εξέλιξη αλλά πρωτοπορεί και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών.
  • Έχει αντίληψη του σύγχρονου κόσμου: γνωρίζει τα προβλήματα, τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και τις απειλές.
  • Μαθαίνει να λειτουργεί ως μέλος μια ομάδας: ακούει τις απόψεις των άλλων, στηρίζει λογικά τις δικές του, παίρνει πρωτοβουλίες, επιδιώκει το συλλογικό όφελος.

Ασφάλεια, Φροντίδα, Συνεργασία

Το παιδί, ιδιαίτερα στην τρυφερή ηλικία του Δημοτικού, πρέπει να νιώθει αγάπη και ασφάλεια κοντά στους δασκάλους του και παράλληλα να τους θεωρεί πηγή γνώσης, ενθάρρυνσης και αναγνώρισης των προσπαθειών του.

Ασφάλεια:

Τα μικρά και τα μεγάλα παιδιά έχουν κοινά διαλείμματα, κατά τη διάρκεια των οποίων όλοι είμαστε σε εγρήγορση και δεν τα αφήνουμε ούτε στιγμή μόνα τους στην τάξη, στους διαδρόμους, στην αυλή. Στο χώρο του σχολείου δεν μπορεί να πλησιάσει κανένα εξωσχολικό πρόσωπο χωρίς άδεια γιατί υπάρχει επιτήρηση και έλεγχος.

Φροντίδα:

Στο σχολείο υπάρχει ιατρείο εξοπλισμένο για αντιμετώπιση μικροτραυματισμών. Πάντα κάποιος άνθρωπος του σχολείου με γνώσεις παροχής Πρώτων Βοηθειών είναι έτοιμος να βοηθήσει αν χρειαστεί.

Συνεργασία:

Υπάρχει ουσιαστική και συνεχής συνεργασία οικογένειας και σχολείου. Στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, γίνεται συνάντηση των γονέων με τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι αναλύουν το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά. Όποιος γονέας επιθυμεί να συναντήσει κάποιον εκπαιδευτικό, μπορεί να το κάνει  κατά τη διάρκεια των  συναντήσεων όπως ορίζονται απο τον σύλλογο διδασκόντων και το Υπουργείο Παιδείας.  Αν προκύψει κάποιο έκτακτο θέμα, μπορεί να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό μέσω της Γραμματείας του σχολείου.
Η επικοινωνία μας γίνεται και μέσα από την ηλεκτρονική μας κοινότητα. Μέσα από το δικτυακό τόπο του σχολείου μας, κάθε γονέας μπορεί να έχει πρόσβαση στο πρόγραμμα των παιδιών, τις προγραμματισμένες συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις  του σχολείου.

Δράσεις:

Το σχολείο δεν είναι μόνο μάθημα: Είναι ένα ολόκληρο πλαίσιο μέσα στο οποίο τα παιδιά συμμετέχουν, κοινωνικοποιούνται, μαθαίνουν και διασκεδάζουν. Οι δράσεις του σχολείου οργανώνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να ενσωματώνονται όλοι: παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί στη μεγάλη οικογένεια του 3ου Δημόσιου Δημοτικού Σχολείου Βόλου.

ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Συχνά οργανώνουμε ημερήσιες εκδρομές με συμμετοχή γονέων και εκπαιδευτικών. Οι εκδρομές έχουν εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα και θεματολογία όπως χειμερινά σπορ, οικολογική ευαισθητοποίηση, παιχνίδια στην εξοχή, κυνήγι θησαυρού κ.α.

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

Τα παιδιά αποκτούν νέες εμπειρίες και ενδιαφέροντα με επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, εργοστάσια, εργαστήρια παρασκευής παραδοσιακών προϊόντων και χώρους όπου η μάθηση γίνεται βιωματικά.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται μαζί με τα παιδιά, ώστε αυτά να συμμετέχουν σε θεατρικές παραστάσεις, δρώμενα και εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου αλλά και έξω από αυτόν.

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Έχουμε καταρτίσει και συνεχώς ανανεώνουμε πρόγραμμα παιδαγωγικών επισκέψεων για όλο το σχολείο και με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζουμε ότι κάθε παιδί κατά τη διάρκεια της φοίτησης στο Δημοτικό, θα επισκεφτεί πολλούς διαφορετικούς χώρους συναφείς με το διδακτικό αντικείμενο της αντίστοιχης τάξης.

Log In

Create an account